אנשים אוהבים ללקק גלידה בקיץ וניתן למצוא גלידריות רבות במקומות מרכזיים. הצריכה הגבוהה היא, כמובן, בקיץ אבל רבים אינם מוותרים על הנאה ממנה גם בימי חורף קרים. בישראל קיימות מספר חברות המתמחות בייצור ומכירת גלידה. הן מחזיקות סניפים בבעלותן אבל מבקשות למסור אחרים בזיכיון. זכיינות גלידה מאפשר לכל המחזיק בה למכור ממתק מותג אשר יש לו קהל לקוחות מושבע וקבוע. בנוסף, הזכיין מקבל ליווי והדרכה, פרסום ושירותים אחרים ההופכים את העסקה לכדאית מאוד.
תמורת הזיכיון הוא משלם לרשת סכום חד פעמי שלא מוחזר. בנוסף, הוא אמור להעביר מדי חודש שני תשלומים. האחד הוא תמלוגים מההכנסות החודשיות שלו הנקבעים על ידי אחוזים ממחזור הכספים החודשי, ובנוסף, סכום קבוע עבור פרסום, שירותים וליווי שוטף. כמו כן, הוא מתחייב לרכוש את הגלידות של הרשת ולהפעיל את הסניף על פי מדיניותה. הניסיון מלמד, כי סניף זכיינות גלידה המנוהל היטב מכניס רווחים נאים לבעליו, וכך שני הצדדים לעסקה נהנים. הרשת עצמה מקבלת סכומי כסף שוטפים, ובעצם, איננה משקיעה מאמצי ניהול שוטף שוחקים.
כל יזם חייב לדעת כי קבלת זכיינות גלידה משמעותה קבלת עסק לניהול על כל המשתמע ממנו. הוא יצטרך להשקיע כספים נוספים בשיפוץ המקום, ברכישת ציוד, בהקמת תשתיות שונות ועוד. בנוסף, הוא חייב לנהל את העסק על בסיס שוטף כולל ניהול עובדים, הנהלת חשבונות ועוד. יחד עם זאת, הוא מקבל לידיו סניף אשר ממוקם במקום הומה קהל. הנהלות קניונים מעדיפות להשכיר את אתריהן לרשתות ממותגות בגלל שחנויותיהן מהוות חנויות עוגן. כך, נהנה הזכיין מלקוחות קבועים אבל גם מזדמנים. מומלץ לכל זכיין להיעזר ביועצים כלכליים ובמומחים אחרים המתמחים בנושא הזכיינות. הם יסייעו לו בכל התהליך ואף לאחריו.
זכיינות גלידה
אנשים אוהבים ללקק גלידה בקיץ וניתן למצוא גלידריות רבות במקומות מרכזיים. הצריכה הגבוהה היא, כמובן, בקיץ אבל רבים אינם מוותרים על הנאה ממנה גם בימי חורף קרים. בישראל קיימות מספר חברות המתמחות בייצור ומכירת גלידה. הן מחזיקות סניפים בבעלותן אבל מבקשות למסור אחרים בזיכיון. זכיינות גלידה מאפשר לכל המחזיק בה למכור ממתק מותג אשר יש לו קהל לקוחות מושבע וקבוע. בנוסף, הזכיין מקבל ליווי והדרכה, פרסום ושירותים אחרים ההופכים את העסקה לכדאית מאוד.
תמורת הזיכיון הוא משלם לרשת סכום חד פעמי שלא מוחזר. בנוסף, הוא אמור להעביר מדי חודש שני תשלומים. האחד הוא תמלוגים מההכנסות החודשיות שלו הנקבעים על ידי אחוזים ממחזור הכספים החודשי, ובנוסף, סכום קבוע עבור פרסום, שירותים וליווי שוטף. כמו כן, הוא מתחייב לרכוש את הגלידות של הרשת ולהפעיל את הסניף על פי מדיניותה. הניסיון מלמד, כי סניף זכיינות גלידה המנוהל היטב מכניס רווחים נאים לבעליו, וכך שני הצדדים לעסקה נהנים. הרשת עצמה מקבלת סכומי כסף שוטפים, ובעצם, איננה משקיעה מאמצי ניהול שוטף שוחקים.
כל יזם חייב לדעת כי קבלת זכיינות גלידה משמעותה קבלת עסק לניהול על כל המשתמע ממנו. הוא יצטרך להשקיע כספים נוספים בשיפוץ המקום, ברכישת ציוד, בהקמת תשתיות שונות ועוד. בנוסף, הוא חייב לנהל את העסק על בסיס שוטף כולל ניהול עובדים, הנהלת חשבונות ועוד. יחד עם זאת, הוא מקבל לידיו סניף אשר ממוקם במקום הומה קהל. הנהלות קניונים מעדיפות להשכיר את אתריהן לרשתות ממותגות בגלל שחנויותיהן מהוות חנויות עוגן. כך, נהנה הזכיין מלקוחות קבועים אבל גם מזדמנים. מומלץ לכל זכיין להיעזר ביועצים כלכליים ובמומחים אחרים המתמחים בנושא הזכיינות. הם יסייעו לו בכל התהליך ואף לאחריו.